رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از پایش پارامتر‌های اکوسیستمی و محیط پیرامون میکروتالاب عرب حسن با کمک کارشناسان این اداره خبر داد.

 بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور پایش و بررسی وضعیت زیست محیطی و شناسایی آلاینده‌های محیطی میکرو تالاب عرب حسن، کارشناسان این اداره با نمونه برداری از این تالاب پارامتر‌های EC، TDS، PH، شوری، دما و وضعیت عمومی، زیستگاهی و پرندگان بومی و مهاجر این منطقه را مورد پایش و بررسی قرار دادند.

او افزود: این داده‌ها پس از بررسی، ذخیره و در پایش‌ها و نمونه برداری‌های بعدی در فصول آینده مورد مقایسه و بررسی کارشناسی قرار گرفته و در برنامه ریزی برای بهبود شرایط زیستگاهی و حفاظتی این تالاب مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

نجاتی بیان داشت: میکرو تالاب عرب حسن با مساحت بالغ بر ۶۶ هکتار در حاشیه غربی شهر عرب حسن و درمجاورت رودخانه شطیط و ٣٠ کیلومتری جاده شوشتر به اهواز واقع شده است و علاوه براینکه باعث تعدیل هوای منطقه و پیشگیری از عبور جریانات گرد و غبار و وقوع سیلاب در منطقه می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در پایان تصریح کرد: زیستگاه مهمی برای پرندگان بومی و مهاجر و آبزیان بومی منطقه محسوب می‌گردد.

انتهای پیام/م





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.